Mums från förr

Så lätt allt är när man får lust. Men kan någon förklara varför jag helt plötsligt får lust att göra sånt jag gjorde förr = på 70-talet tex? Ålder? Sviktande närminne? Nostalgi? Det var bättre förr? Jag tror ju inte att allt var bättre förr men en del gobitar är väl värda att ha kvar. Recept på gurkinläggning är ett exempel. Sagt och gjort. Idag blev det en tur till Hultsfreds marknad för inköp av gurkor, dillkronor och pepparrot.  Allt är nu fixat efter väl beprövat recept från Margareta i Horn. Så nu blir det många mackor med leverpastej... jag känner saliven tillströmma bara vid tanken på dessa goda mackor...
 
 
 
 
Eftersom dagens tema är mums från förr.. så blir det Top Gun på tv för min del ikväll... sedan vila för att imorgon tillbringa dagen på ALV, sista dagen för högsäsongen och vi vill njuta av Rasmus på luffen, ParadisOskar, Martina och Luffarorkestern en sista gång för denna säsong.  Tjena moss på er!
 

Kommentera inlägget här :