De nästlar sig in...

De rackarna, trots utrensning då och då förökar de sig. Vad är det med muggar? Varför finns det så många som lockar och pockar och vill med hem? När vi (läs nödenolusten allra allra mest) gjorde om köket så ingick skåprensning och bland allt möjligt onödigt som fanns där så rensades ett antal muggar ut. Udda, kantstötta, fula eller osköna att dricka ur så adjöss med dem. Men hur som haver idag när jag plockade ur diskmaskinen så var det trångt i skåpet med muggar. Någon framförde synpunkter på det... Erkänner på stört - jag köpte en mugg till igår. En grön med ett citat av Astrid Lindgren på "Vi lekte och lekte och lekte, så det är underligt att vi inte lekte ihjäl oss". En sådan mugg kan man ju inte vara utan när man gillar Astrid Lindgren och hennes alla verk och det hon stod för. 
 
Räknade inte hur många men fann 12 olika sorters muggar i varierande antal i skåpet.  Muggar förknippade med bl a jobb, barnbarn, presenter, Djurgården, barnkonventionen, sonens företag och höganäsmuggar från den tiden då allt som köptes till köket var blått. 
 
 
 
 
Den av mig mest använda muggen är från Paradisverkstaden och såklart blev det frukostte i den idag precis som de allra flesta dagar. Frukost är dagens godaste måltid särskilt när det finns jordgubbar. Långfrukost med ätande och läsning tillhör det goda pensionärslivet.
 
 
Nu ska inte köpas fler muggar... fast nödenolusten kanske villhöver en med Astrid-citat på??? "Det är konstigt med mig. Jag kan så mycket!" - det citatet skulle väl passa till arbetsmyran, problemlösaren, alltiallofixaren och nödenolusten jag är gift med? Fast det citatet skulle ju passa till mig också... avslutar jag ödmjukt med 😘 Godnatt och sov gott 😴
 

Kommentarer :

#1: Martin

Detta är ytterst märkligt. Vi har samma problem, trots att jag inte köper en enda mugg blir det flera. Jag har provat att stoppa pengar i dem för att se om pengarna också förökar sig, men icke!!

Svar: Pengatricket måste jag testa ... det kanske funkar här..
AC

skriven

Kommentera inlägget här :