Använder du allt?

Ärligt talat...använder du allt du har där hemma i skåp och lådor? En hel del är varjedagsanvända saker för matlagning öch ätande såklart. Men behöver man ha tre dussin kaffekoppar i skåpen? Och det ska komma från mig som önskade, och fick, kaffekoppar i 60-årspresent. Men Spisa Ribb är ju inte vilken kopp som helst 😜 Såå nöjd med kopparna. 
 
Under avdelningen värdelöst vetande ska jag nu presentera en fyrpunktslista med saker som används varje dag här hemma. Saker som jag inte kan tänka mig vara utan. Inte en enda dag faktiskt. 
 
Nummer 1:
Jag kan inte göra en enda sak i köket utan att förklädet åker på. Praktiskt när man är en slabbemaja och man slipper förflytta sig till en handduk att torka sig på. Marimekko förhöjer känslan och gör husmorsarbetet roligare och lättare ... kunde nästan vara hämtat från någon gammal film med husmorsreklam...
 
 
Nummer 2:
Små brickor till ätandet vid frukost, fika ute och inne, att krypa upp i soffan med... vi använder småbrickorna flera gånger varje dag ...och såklart är min favorit med mönstret Unikko
 
 
Nummer 3:
Skaftdammsugaren. Används varje dag, ja ibland tom flera gånger samma dag. Utan den skulle det vara mycket mer skräp på golven hos oss. Så enkel att köra ett varv med och vips är hemmet möjligt att ta emot gäster i igen. 
 
 
Nummer 4:
Chromecast. Kan man inte vara utan. Castar från mobilen och njuter av att slippa en massa reklam, tittar på egna foton, filmer mm. Superbra. 
 
 
Japp så är det hos oss. Alldeles vanligt enkelt och inte det minsta unikt. Dock räcker det med prylar ...fast glassmaskin, mandolin, pastamaskin, grönsakssvarv, yoghurtmaker eller muurikka har vi inte...och ska inte köpa heller.... tror jag...
 
Dagarna rullar på eller mera exakt "de blåser bort". Jag är så innerligt trött på blåsandet. Jag vill ligga i blöt i någon sjö och simma och sedan sitta skönt i strandstolen med en bok och lite fika. Känns som en evighet sedan vi gjorde det  trots att det bara är en dryg vecka sedan. Jaja, onödigt att gnälla det gör det bara tråkigare. Får se till att njuta av trädgård och idag är det dags att så sallad på nytt. 
 
En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst.
                               Sydney Eddison
 
 
 
 
Älskar du livet? Förslösa då inte tiden, för det är den som livet består av.
                                                                          Benjamin Franklin
 

Kommentera inlägget här :