Ja det är våren... eller?

Skidskytte på tv, snöblandat regn som faller från skyn, fröpåsar i affärerna, bikini som nyinkomna varor att shoppa - ja, då är det väl vår? Dags att planera för sol, sådd, sommarvärme och riklig skörd. Så kom då också suget efter en ny jeanskjol vilket är ett mycket tydligt vårtecken för mig. Målet är att sy en kjol av gamla jeans och en gammal kjol ska slaktas för att bli mönster. Jeanskjol är nog mitt favoritplagg alla kategorier när det gäller kläder. Ett måste i garderoben helt enkelt. 
 
Köpte några fröer idag, lite gott och blandat som gurka, squash och jordgubbe för ampelodling. Det blev också fröer av blomsterfavoriter som perenn nejlika (påminner om min farmor som hade sådana i rabatten), luktärt och pysslingkrage. Planeringen är lite av det roligaste och ikväll åker nog skissblock och färgpennor fram. Kommer generera i härligt arbete i det gröna och en del inköp som tex fler pallkragar.... 
 
 
 
Hinner nog googla lite på bikini också ikväll... det hör också våren till... funderar på blått i år det var längesedan jag hade det på bikini... alltså jag längtar efter bad i både hav och sjö. Men vinterbadandet lämnar jag till andra, sån friskus är jag inte. Punkt.

Kommentera inlägget här :