Vilka drömmar har du?

Den frågan är aktuell att ställa, för mig och för dig! Tar vi vara på livet när vi fortfarande kan? Jag har tittat på Cancergalan Tillsammans mot cancer och berörs som alltid till tårar. Min beundran är stor för alla som delar med sig av sin situation och sina upplevelser. Tusen känslor på en gång och så mycket kärlek i samma stund. Det går aldrig att veta om eller när någon av oss drabbas av cancer eller någon annan livshotande sjukdomar. Så viktigt att leva sina drömmar innan det blir försent. Det behöver inte vara storslagna drömmar det räcker så gott att ta vara på det som bjuds i vardagen och i mötet med kända, okända, nära och kära.  
 
 
Själv fick jag en stark oroskänsla idag då nödenolusten hade hämtat in posten och sa "du har fått brev från radiologiska kliniken i Västervik". För ett kort ögonblick stod tiden stilla "vad är det nu" "efterkontroll av tjocktarmscancern"? Suck. Men det var kallelse till mammografi och den missar jag inte att åka på. Du åker väl på de undersökningar du kallas till? 
 
 
Överlevnaden i cancer ökar men är väldigt olika för olika cancerformer. Jag hade turen att få bli frisk. Imorgon går mina tankar till en för mig viktig person som inte blev frisk. 8 januari 2019 är dagen då min pappa skulle fyllt 90 år. Det blir ett besök på kyrkogården för att tända ljus. I sommar blir det 9 år utan pappa. Det finns många fina minnen att tänka tillbaka på, minnen av olika slag; roliga, tokiga, allvarliga, ömsinta, kärleksfulla, en och annan tillsägelse från min tonårstid, tillit och tro på mig och inte minst minnet av halvtokiga uppfinningar, bilresor och många timmar på sjön och i skogen. Pappa gillade fika och vet ni vad jag tror jag ska köpa bakelser imorgon och fira. Det är han värd, min pappa. Jag tror han kommer att applådera när jag glufsar i mig grädden. Åh vad jag önskar att jag hade kunnat fira pappa imorgon 💓💓💓 
 

Kommentera inlägget här :