Mäktig kombo

Det blev en mäktig kombo igår att titta på filmen The Rock på tv. Mäktigt med de minnen som väcktes från vår USA-resa. Igenkänningsbilder från San Fransisco, Alcatraz från utsida och insida, kabelvagnar. Filmens biljakter lyste med sin frånvaro när vi var där och det tackar vi för. Härlig musik i filmen som tex San Fransisco med Scott Mckenzie och som lök på laxen spelades den när Sean Connery befann sig i duschen. Jojo minsann 😀
Jag har sedan vi kom hem från USA velat se den här filmen och nu är det gjort och jag kommer nog att se den igen. Film är film med tanke på alla overkliga händelser som staplas på varandra med exakt timing. Men det är väl det som är grejen i kombination med att huvudrollen klarar sig som tänkt. Hur som haver så var det igenkänningen av San Fransisco som gjorde starkast intryck och Sean Connery kan man ju lätt vila ögonen på och varför inte också Ed Harris och Nicolas Cage. Biljakter i film har jag alltid gillat och i The Rock får man en rejäl dos av det. Att bygga upp handlingen i filmen så man fäller tårar på slutet måste väl betraktas som en bra film? Idag har jag lite fastnat i San Fransisco och minnen därifrån så sist i inägget kommer nu en resa med kabelvagn. Exakt den resan åkte vi ett par gånger och cirka 1 minut och 14 sekunder in i filmen passeras, på höger sida, hotellet Union Square där vi bodde och direkt efter hotellet kommer restaurangen där vi åt frukost. Häng med och upplev San Fransisco, jag lovat att det är en härlig resa till priset av 7 dollar:

Kommentera inlägget här :