När man får väntat och kärt besök

Ja då går dagarna i ett huj och vad gör det att jag får slänga benen över sängkanten redan halv åtta. Visst är det härligt att äta frukost tillsammans med älskade tvååringen och att kunna bjuda på det som önskas till frukost. Två-åringen som säger att jag vill inte ha fil och mussli, det är bättre med kokt ägg och macka. Vad som ska ligga på mackan bestämmer lilla tjejen själv: smör, ost skinka, korv, banan och naturligtvis kavar
 
 
Vill du leka med mig farmor? Javisst på den frågan finns bara ett svar. Ja! Bygga koja, leka med smådockorna och bädda med grytlappar som täcke, rita, måla, pärla, titta en stund på Emil och Pippi, gå till lekparken och gå i skogen och hoppa från alla stenar och stubbar. Igen. Igen. Igen och en gång till. Feelgood och fullständig närvaro och bara följa med och prata, prata, prata och svara på frågor - det är helt underbart.  I torsdags var vi några timmar i Astrid Lindgrens värld som hade öppet för lek i parken. Vilken konstrast att gå där i lugn och ro mot att vara där när alla teatrar är i full gång. Vilken underbar lekpark och så härligt att ha rutschkanan hos Karlsson för sig själv och stå där och se när 2-åringen åker gång efter gång helt i fred i sin egen takt. Vid Katthult var det kul att gå upp och ner flera gånger på alla rader av sittplatser. Vilken fröjd att se två-åringen som stadigt traskar där med gosekaninen hängande i ena handen. Ren och skär lycka att få vara med. 
 
Natten som gick var det en 10-åring som var nattgäst. Lika underbart och ännu mer feelgoodpåfyllning. Blev lite annan frukost när man som 10-åring får lämna sin beställning på bacon, två kokta ägg, baguette med ost, skinka, dressing och sallad, juice, te och en munk till sist.
 
 
Det var en mycket nöjd och mycket mätt kille som lämnade frukostbordet. Härligt. Sedan tog vi oss an dagen med att spela ett spel där man läste ledtrådar och skulle gissa vilket djur det var som var svaret. Jag är tävlingsmänniska men som tur är har jag lätt att ta en förlust. Jag fick stryk med 59-13!! Solklar seger och jag kan bara konstatera att 10-åringens hjärna är klart mer skärpt än min som jag slitit på i 62 år. 
 
Jag vet, jag är nördigt tjatig men det finns inget bättre sätt att fylla på energi än att vara med de älskade barnbarnen. Ikväll fick jag ett härligt samtal från Spanien som inleddes med Hej farmor! Underbart!
 
Har också fått oväntat besök i veckan av en liten svart-vit-röd snygging som jag fotade dock med suddig bild men det blev inte bättre med mobilen:
 
 
Ser ni vem som sitter där?  Det var ett fasligt knackande som inte gick att undgå... det finns mycket att vara glad för.. om man vill .. o det vill man ju 😘 

Kommentera inlägget här :