Kökstjänst idag

Sätter mig nöjd i soffan ikväll efter en dag i köket. Pizza och pannkakor till de studiedagslediga barnen vilket jag gärna fixade med. Resten av kökstjänsten har handlat om gurkor. Underbart att få gurkor, squash och äpplen levererade från Ramshammar, Eskilstuna. Tusen tack Inga-May!! 
 
 
Skivat och klart och i burkar i kylen nu. Bara att vänta cirka en vecka på provsmakning. Finns en uppenbar risk att det då blir stora racet med mackor med leverpastej och gurka. Blir spännande att smaka då jag avvek från mitt gamla recept och det fick bli en mix av det och lite nytt. Mindre socker än gamla receptet känns bra.
 
 
Imorgon får jag ta mig an äpplena. Lite mos till gröten skulle sitta fint.
 
 
Havregrynsgröt med äpplemos är en bra frukost när färska jordgubbar och fil inte är aktuellt. Ja och så varvar vi med kokt ägg då och då.  Frukosten är nog den bästa måltiden.. när man slipper äta den i ottan och med tidspress. Det behöver man inte som pensionär. Jag väljer tid efter dag och humör. Toppen tycker jag. 
 
Veckorna rullar på och det finns alltid något att göra. Åka på speedway till exempel. Var en underbart skön kväll i Västervik igår med sommarvärme och vinst för Dackarna som nu kör Sm-final nästa vecka. 
 
 
Heja Dackarna  - nu går ni för GULD!! 

Kommentera inlägget här :