Underbar stad

 
Las Vegas är jag färdig med men till San Fransisco skulle jag gärna åka tillbaka igen. Härlig stad med backe upp och backe ner där man klarar sig bra med en karta i handen.. om man vet var man är ( vet både irl och på kartan) när man börjar gå. Vi bodde fyra nätter i SF och hann med så mycket. Besök på Alcatraz, åka kabelvagn, besöka Chinatown och Fisherman´s warf, utsiktspunkten Twin Peaks, åka över Golden Gate, Pier 39, Lombard street, Mechanical museum och Golden Gate Park, plus en hel del till.
Vi hann med många långa promenader, backe upp och backe ner, jättebranta backar och så häftiga vyer. Kabelvagn åktes såklart och det till en kostnad av 7 dollar per enkelresa. Vårt hotell låg precis vid ändstationen av en av linjerna.
Hotellet i San Fransicso låg som sagt mitt inne i stan och det var det minsta hotellrummet på hela resan. Utsikt mot en tegelvägg och världens knäppaste utseende och placering av element vilket allt vägdes upp av att bo så centralt.
Lombard street var en upplevelse, tyvärr har jag ingen bra bild därifrån. Gatan är känd som världens krokigaste gata där bilarna passerar nedåt med en hastighet av max 8 km i timmen. Helt knäppt egentligen och så klart då en turistmagnet. Googla gärna för bra bilder och filmer därifrån.
Till sist i detta inlägg bjuder jag på härlig musik som spelades i bussen när vi gled in i San Fransisco, en gammal låt som jag alltid gillat och som jag vid detta tillfälle blev tårögd av. Njut!!

Kommentera inlägget här :