Söndagsfeeling

Vaknade idag med en skön känsla i hela min gamla kropp och min lika mycket använda knopp. Vilket berikande veckoslut och det är inte slut än. God vän på besök här i fredagskväll som vi bjöd på trerätters. Lördagskväll hos vänner med gott att äta och USA-prat. Tack så jättemycket för en superhärlig kväll!! Söndagsmorgonen började med en inbjudan via messenger till middag i em och det blev "Ja tack" så klart.
Det finns dagar av alla de slag vilket jag upplevt med sjukdom, stress och press och händelser av alla de slag och så finns det de där dagarna då en känsla av lycka, lugn, kärlek och tacksamhet sprider sig och faktiskt lägger beslag på alla tankar och varenda cell i kroppen. Idag är det en sådan dag. Idag struntar jag i allt negativt och låter det passera. Det är en dag att spara i minnet när det bränner till och allt skiter sig utanför min kontroll. Idag låter jag alla världens sorger, elände och orättvisor passera utan att få slå rot. Ingen kan ensam rädda världen och ibland måste vi var och en av oss få vara egoistiska eller helt enkelt bara ta hand om oss själva och tillåta oss vara hälsosamt egoistiska. När tar du hand om dig?
Grått ute - men också en grå novemberdag är vacker... om man vill. Jag riktar blicken ut genom fönstret och ser höstfärger och grådis, kala träd med vackra mönster av grenar, den sol- och vinddrivna utelampan snurrar i full fart med hjälp av vinden och lite gröna barrträd som tillför färgskalan friskhet. Samtidigt som jag ser detta så spelar jag soliga låtar som tränger in via öronen och jag känner värmen från soliga stränder och varmt hav. Vill du också känna på det? Här kommer bild från vår Jamaicaresa tidigare i år vilken toppas med Sun of Jamaica (har den på repeat just nu och är inne på trettitolfte lyssningen, lite diagnosvarning - men so what?). Såklart blir låten en solig hälsning idag till alla pappor som finns eller som vi minns med kärlek och värme. Ingemar, Lennart, Martin, Henrik, Roland, Roger och Jesper för att nämna några finingar.

Kommentarer :

#1: Rebecca Adnell

Wow vad fantastiskt det ser ut!

Svar: Det var fantastiskt!!
AC

skriven

Kommentera inlägget här :