Slö, slapp men inte likgiltig, ej heller full eller galen

Vilken dag det blev, men det var väl det jag behövde. Vaknade strax efter 7 efter 5 timmars sömn. Jo, jag vet det är inte så smart att släcka mellan 01 och 02 natt efter natt.. men det är ju skön tid på dygnet. Det är tyst (om det inte snarkas i sängen bredvid), det är mörkt och det är ren skär njutning att läsa och låta tankarna flöda så dags. Unnade mig (som jag oftast gör) att ligga kvar i sängen på morgonen, läste bok, tittade på ett av avsnitt av The Crown på Netflix och lyssnade på några bra låtar innan jag slängde benen över sänkanten och stapplade ner till köket och det väntande kokta frukostägget. Frukost är dagens godaste måltid. Punkt.
 
Klockan var inte så mycket efter att frukosten var avklarad och jag tyckte det kändes som bokläsning var en bra aktivitet. Med Jonas Gardell gick klockan och när svärmors gamla väggur plingade 12.00 slog jag ihop boken för att ta en liten tupplur för att sedan ta mig an det som fanns på dagens att-göra-lista. Inga viktiga punkter men ändå, saker jag ville göra idag. Ja, ni vad säger man om liten tupplur när den blev tre timmar. Tre timmar!? Bestämde mig för att jag behövde det och fattade också beslutet att låta resten av dagen bli en dag att göra ingenting. Så jag har läst och tittat på några avsnitt till av The Crown. Middagen krävde ingen insats då det fanns rester sedan igår. Har tomglott på adventsstjärnor, ljusstakar och underbara amaryllisar här hemma. 
 
 
 
 
 
Utöver att jag vartit slapp och slö så kan jag tala om att jag varken är eller har varit full eller galen idag. Men jag har skrattat åt gårdagens minne på facebook. Underbart med spontan kommentar från kära syster.
 
 
Jäst finns i kylskåpet så det finns uppenbar risk för cirka 200 bullar i helgen... om jag inte tar en liten tupplur så dagen springer iväg... man vet aldrig förrän efteråt..

Kommentera inlägget här :