Plingeling på dörren

När du får oväntat besök .. ja, då blir det kaffe och prat, prat, prat. "Kom och hälsa på när du/ni är i närheten/åker förbi osv"? Det känns som en replik man säger då och då men det blir väldigt sällan av det där spontana besöket. Men idag så plingeling på dörren på fm och där står Magnus, en av mina kusiner. Så välkommen och så bra att han tog på allvar att titta in. Vi har sagt det till varandra ett antal  gånger när vi setts i mataffären och nu gjorde han slag i saken. Det blev kaffe och prat om stort, smått, gammalt och nutida saker. Kära moster vi nämnde din tid som praktiserande tomte som ett kärt minne.
 
På em ringde telefonen och de två äldsta barnbarnen ville få en redovisning av vilka bus deras pappa gjort när han var barn. Det blev en prövning av mitt minne vill jag påstå. Det var ingen lätt uppgift, men jag kunde berätta ett par saker och med löfte om att skicka meddelande när jag kom på något mer bus så sa vi hejdå. Ett mycket uppiggande och härligt samtal. Jag kom på ett bus till.. meddelande är skickat.
 
Jaha mina vänner så gick den här dagen utan tupplur (varken kort eller lång) i soffan.  Hann med att handla inför det stora bullbaket och så är alla julklappar inslagna. Klappat och klart! Klappar till de bästa och till paketleken, så skönt att vara klar med det. 
 
 
Nu tar vi kväller med Rapport och På spåret på tv. Go´afton på er 😘

Kommentera inlägget här :