En ocean bort

Idag känns det verkligen som en ocean bort i tid sedan vi badade och solade och knappt orkade med värmen. Det är mindre än en vecka sedan... 16 grader på altanen idag mot uppåt 30. Jubel och fröjd hittills 23 mm regn hos oss idag... och mer ser det ut att komma. Så skönt och visst är det mysigt att höra regnet.. fast det kändes lite surt att behöva tända lampan när jag åt frukost. Jaja jag vet det var inte förrän klocka 10 så för en del var det väl nästan lunchtid.... Har läst ut ett par böcker som blivit liggande, 50 sidor i den ena och 100 i den andra. Ligger en halvläst pocket i badkassen som jag ska beta av också. Riktigt skönt att ligga inne och läsa och höra regnet smattra och  tickandet från svärmors gamla klocka på väggen och minsann lät det inte lite från soffan där uppe på andra våningen - lite sådär som när någon tar en tupplur!?
 
 
 
 
Idag blev det en god middag, gratäng på zuccini, tomater, basilika, lök, mozarella och parmesan. Det var riktigt gott och så nyttigt att jag kommer bjuda mig på en bit citronkaka framåt tiden för Morden i Midsommer. Det ska va gott å leva. Så det så. Lite turkisk peppar kan det nog också bli. 

Kommentera inlägget här :