Det är nu det börjar

Ikväll har jag tänkt flera gånger att det är nu det börjar och det känns inspirerande. Så många som börjar arbeta imorgon efter semester och har delat med sig av summeringar på sociala medier. Säkert finns det de som ikväll har svårt att somna och antingen tycker det är skönt att komma in i gamla vanor igen eller som tycker att semestern gick för fort. Några återgår till morgonens snoozande... och blir bara tröttare innan de tar sig upp. Undrar hur många som får ringa supporten imorgon för att man glömt inloggningen till jobbdatorn - vilket man kan se som ett bra tecken på att man kopplat av ordentligt.  Första kaffepausen på jobbet imorgon kommer att sitta fint och det brukar vara härligt att träffa alla kollegor igen. 
 
Men för mig börjar något annat. Inget snoozande imorgon, inget jobb att kliva upp till. Känns ändå lite som nu är semestern slut även för mig och väderomslaget har ju gjort en insats där. Men jag är förberedd och det är väl inte för inte som nödenolusten kallar mig för planeringsminister. Jag har fixat My good book ikväll...
 
 
My good book där jag kan skriva upp idéer, planering över vad som mina dagar ska innehålla. Jag har alltid älskat att göra listor och pricka av eftersom sakerna blir gjorda. Hittills är rubrikerna
  • skriva och teckna (boken som är påbörjad)
  • storstäda ( ett rum i taget  men inte förrän det är "inneväder")
  • rensa i skåp
  • saker att sälja
  • böcker att läsa
  • bjudningar
  • resor och utflykter (och nu hör jag någon säga "ta det lite lugnt")
  • motionera (nya asicsskor är inköpta)
  • sy, sy och sy (overlockmaskin ska äntligen inhandlas)
  • sticka (ligger påbörjade raggsockor i en påse)
  • planera trädgård 2019
  • idéer att utveckla vidare (möjliga och omöjliga och en del kommer säkert att involvera nödenolusten 😍)
  • sortera alla foto i mappar (resor, barnbarn, recept, hus och hem, högtider....)
Underrubriker gör jag efterhand som jag kommer på. Det finns många projekt som jag tänkt länge på och som nu ska kunna bli förverkligade. Jag ska tillåta mig  dagar då jag gör ingenting eller gör vad jag bara så där spontant kan komma på ... få med andra halvan av hushållet på. En sak ska jag inte göra - snooza. Får se vad som blir lagom frukosttid. Hela sommaren har jag läst tidningen strax efter midnatt - funderar på om jag ska ändra på det och läsa den på morgonen istället.. 
 
Morgondagens planering är att gå till Astrid Lindgrens Värld, det är ju tre dagar sedan jag var där..... 
 
Lycka till på jobbet alla ni som ska infinna er där imorgon 😘

Kommentera inlägget här :