Dagen till ära..

så har jag jag haft mitt fina halsband på mig. Fick det när jag slutade jobba och är jätteglad för det och tycker att det passar mig perfekt. Så idag på dagen 39 år efter att vi sa JA så blev det finhalsband på. 
 
 
Vi har firat i liten skala på hemmaplan först med besök på Stadsmuseet Näktergalen och kollade in utställningen Ljuva 60-tal. Jätteroligt att se och vad fanns där om inte ett exempel på det första porslin vi hade när vi slog våra påsar ihop på 70-talet. En tallrik från serien Kosmos. Någon som vill ha så finns det en kartong på vinden med koppar, fat och lite till..
 
 
Efter en runda på stan så blev det förflyttning till ett av Vimmerbys sköna ställen Astrid Lindgrens Näs och utställningen #ingenlitenlort som berättar om opinionsbildaren Astrid Lindgrens engagemang och avtryck i politiken. Gå och kolla om ni inte redan gjort det. Halloumiburgare fick bli bröllopsmidag idag innan vi cyklade hem. 
Påmindes om skolavslutningstal jag hållit där jag använt översta citatet nedan och det nedersta citatet har vi hört ett antal gånger i sommar i Mattisborgen när vi kollat på Birk Borkason och Ronja Rövardotter.
 
 
Medan dessa aktiviteter pågick infann sig hösten, graderna sjönk avsevärt och nu värmer vi oss med kaffe (nödenolusten) och te (jag). Värmer oss? Det trodde man inte kunde hända men nu är det strumpor och  mysbrallor på och om detta är bra eller inte råder det delade meingar om i vårt hushåll. 39-årsdagen kommer avslutas med bubbel i strupen och häng i tv-soffan med speedway... och vem vet kanske ett tänt ljus på bordet.. och eftersom jag har begåvats med epitetet planeringsminister så börjar jag fundera på hur storslaget 40-åriga bröllopsdagen ska firas.. har ett år på mig att planera... nåja, grattis till oss så här långt. 

Kommentera inlägget här :